Tekstforfatter

Send din ansøgning nu

Tekstforfatter

Vi leder efter en tekstforfatter (copywriter), der får ansvaret for Zetlands stemme på tværs af alt, hvad vi laver – og som elsker datadrevet salgskommunikation.

Fuldtid · København

Hvad er vi på udkig efter?

Zetlands stemme er oprigtig, nysgerrig og legesyg. Stemmen kan tale med stor alvor, men lyder aldrig som lektier. Den er ret ofte sjov, men aldrig fjollet. Skarp, aldrig kynisk. Idealistisk, aldrig naiv. Men først og fremmest giver den lyst til at træde indenfor, man kan mærke den, simpelthen. Som vi plejer at sige: Zetlands stemme er varmen i rørene.

Som tekstforfatter på Zetland får du hovedansvaret for den stemme. Du skriver teksterne til en stor del af vores kommunikation – fra mails, annoncer, knapper i appen til teksten på bagvæggen til vores livescene. Samtidig har du øre for, at vi taler, som man kender os, på tværs af produkter, du ikke selv har haft fingrene i: Rammer vi vores tone of voice i en video på sociale medier? Lyder vi som Zetland, når vi hjælper medlemmerne i vores support?

Her er nogle af dine vigtigste opgaver:

  • Du har ansvaret for al skriftlig kommunikation, der kommer fra vores væksthold. Det vil sige, du blandt andet skriver mails, der går ud til vores 50.000 medlemmer eller de mange andre, der er nysgerrige på, hvad vi laver.

  • Når vi laver kampagner, er det dig, der skriver teksterne, producerer lydmanuskripterne og formulerer afmeldingerne. Vi bruger aldrig eksterne partnere til den slags – det er os, der arbejder her, der rammer Zetlands stemme bedst.

  • Du giver instruktiv og konkret feedback og hjælper dine kolleger med at skrive Zetlands personlighed frem i deres tekster.

  • Du er løbende på udkig efter, hvor vi bør lave A/B-tests eller nye bud på copy. Det kan for eksempel være på landing pages eller i onboarding-flowet i appen.

  • Du bruger data og er nysgerrig på, hvordan dine tekster opnår det, de skal – om de vinder tidligere medlemmer tilbage, konverterer nye medlemmer eller hjælper de nuværende medlemmer med at opnå det, de vil.

  • Derfor prioriterer du også mange af dine egne opgaver – hvis du siger, at der vil være stor gevinst i at prøve ny copy på forsiden af zetland.dk, har du nok ret i, at vi skal give det et skud.

Hvad ellers? Som tekstforfatter på Zetland synes du naturligvis, at journalistik er vigtigt – og du kan se dig selv i de principper, vi bygger vores medie på. Vi tror på – som den første friskolemand i Danmark engang sagde – at man må oplive, før man kan oplyse. Det må aldrig være kedeligt at følge med. Vi kæmper for et samfund fyldt med engagerede mennesker, der har evnerne og modet til at tage ansvar. Dit arbejde er en vigtig del af den mission.

Hvad er Zetland kort sagt?

Zetland er et dagligt dansk digitalt betalingsmedie. Vi arbejder hver dag med at finde ud af, hvordan journalistik ser ud i det 21. århundrede. Vi har over 50.000 medlemmer, og omkring halvdelen af dem er i 20'erne og 30'erne.

Vi har ingen reklamer. Vi er kun interesserede i, at medlemmerne sætter pris på vores journalistik og derfor forbruger den. Vi er i tæt kontakt med vores medlemmer. De hjælper os med kilder, idéer, nye medlemmer, efterkritik – og af og til kommer de og holder fest med os, for eksempel når vi mødes til vores små og store livearrangementer.

Med andre ord: Vi har store ambitioner, solide tal på bundlinjen, stor vækst, og vil vi ændre noget, gør vi det bare.

Vi har et erklæret mål om at undgå silodannelse, så du vil også få artdirectors, journalister, officemanagere, eventkoordinatorer og kommunikationsfolk som kolleger. Hver dag klokken 12 spiser vi frokost sammen, alle 65 ansatte.

Zetland vokser uden for landets grænser, vi har en digital avis i Finland og forhåbentlig også en på vej i Norge – og vi er gode til at lære af hinanden på tværs.

Når vi rekrutterer nye medarbejdere på Zetland, rekrutterer vi i overensstemmelse med vores kultur, for den gør det fedt og sjovt at gå på arbejde. Vi ansætter i videst muligt omfang forskellige mennesker, hvad angår for eksempel køn, hudfarve, klassebaggrund, politiske holdninger, religion, fødested og temperament, men vi går aldrig på kompromis med vores værdier. Vi ansætter aldrig dygtige røvhuller.

I øvrigt: Vi ansætter gerne unge talenter, så du er velkommen til at søge – også selvom du ikke kan sætte hak i alle boksene endnu.

Hvilket team bliver du en del af?

Som en del af Zetlands væksthold lander du i et tværfagligt hold bestående af en artdirector, en marketingspecialist, en annonceskaber, en dataanalytiker og en medlemschef.

Hold Vækst har det primære ansvar for at eksperimentere og videreudvikle Zetlands vækstmotor, så vi bliver ved med at være et produkt, den danske befolkning har lyst til både at prøve af og betale for.

Vi synes, at Zetland er bedst, når journalistik, design og teknologi mødes. Når vi leverer et produkt, som hjælper vores medlemmer i deres dagligdag – og når oplevelsen ovenikøbet er skruet sammen på en måde, så man kan mærke, at menneskene bag har lagt kræfter og kærlighed i. Vi har vundet priser for vores innovative kampagner – og er lige nu ekstra stolte af den ambassadørkampagne, vi stablede på benene i efteråret, hvor vi for første gang rundede 50.000 medlemmer.

Opstart og løn

Ansøgningsfrist: 7. december, men vi holder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning, så snart den er klar. Vi er fair med vores løn, har ordentlige vilkår og ved, hvad gode folk er værd.

Zetland på Instagram

Zetland har placeret sig i fortroppen af nye digitale medier i Europa, der tager livtag med, hvordan meningsfuld journalistik ser ud i det 21. århundrede. Vi har øget vores omsætning markant de seneste år, i dag har vi over 50.000 medlemmer og store fremtidsplaner. Vi lykkes, når vi får indhold, teknologi og forretning til at gå op i en højere enhed.

Vores hjemmeside